MammaShop fungerar på många sätt som en fysisk butik, även om vi är en webbshop.
- Du får alltid prova våra varor, som om du provade dem i en fysisk butik
- Vi är redo att ge dig råd och svara på frågor i samband med din beställning
- Du har alltid 100 dagar på dig att byta dina varor eller ångra ditt köp
Målet med MammaShop är att göra det enkelt för dig att handla allt till mamma och baby, och därför har vi beslutat att ge dig svar på de mest ställda frågorna genom åren just här.
Vi har delat in frågor/svar i fyra underkategorier för att ge dig en bättre överblick:
- Beställning, betalning och säkerhet
- Byten och returer
- Leverans och skadade varor
- Upphämtning
Vi vill gärna höra från dig om du tycker att listan ska utvidgas.
1. Beställning, betalning och säkerhet
Vad är leveranstiden?
Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar för varor på lager. Alla produkter är på lager om inget annat anges i produkttexten. Om vi ändå upptäcker att din vara är tillfälligt slut, kontaktar vi dig så snart som möjligt via telefon eller mail angående eventuell längre leveranstid.
Är det säkert att handla på Mammashop.se?
Ja, du kan alltid känna dig säker när du handlar hos MammaShop. Vi sparar inga kortuppgifter, och all hantering av kortinformation sker via en säker SSL-kryptering och bankernas senaste säkerhetsteknik 3D-Secure.
Hur betalar jag?
Du kan betala med Dankort, Visa, MasterCard, Diners, American Express, Mobilepay eller ViaBill. Det finns inga avgifter vid betalning med kreditkort på Mammashop.se, så det dras aldrig ett större belopp än det du har godkänt vid köpet. Köpesumman reserveras på ditt kort i det ögonblick du genomför din betalning. Beloppet dras först när varorna har skickats från lagret.
Vad gör jag om jag har ändringar till min beställning?
När din beställning är genomförd kan du inte ändra i beställningen. Vill du avboka eller lägga till varor i din beställning, ska du kontakta oss så snabbt som möjligt så att vi kan avboka ordern innan den skickas från lagret. Därefter måste du göra en helt ny beställning på hemsidan med de rätta varorna.
Hur handlar jag hos MammaShop?
- Hitta de varor du vill köpa på Mammashop.se
- Lägg dem i varukorgen och gå sedan till kassan
- Fyll i dina personliga uppgifter och välj fraktmetod
- Godkänn våra handelsvillkor
- Kontrollera att alla dina uppgifter är korrekta
- Klicka sedan på ”gör beställning”
- Fyll i dina kortuppgifter på betalningssidan
- Klicka sedan på ”gör betalning”
- Du får en orderbekräftelse via mail (om du vill ha en kopia av din orderbekräftelse, ska du skicka ett mail till oss)
Du måste vara minst 18 år för att handla på MammaShop. Om du är under 18 år måste du ha samtycke från dina föräldrar.
2. Byten och returer
Kan jag ångra mitt köp?
Ja, du har alltid 100 dagars ångerrätt när du handlar hos MammaShop. Det betyder att du har 100 dagar, från det att du har mottagit hela din beställning, för att ångra ditt köp. Du kan inte ångra ditt köp genom att vägra ta emot varan, om du inte har gett oss tydlig information om det inom ångerrätten.
Vad gör jag om jag ångrar mitt köp?
Du ska skicka tillbaka din beställning i originalförpackning tillsammans med en ifylld retursedel. Du betalar själv frakten i samband med en retur utan byte. När vi har mottagit och godkänt din returvara, återbetalar vi köpesumman till ditt konto.
Hur byter jag en vara?
Beställ den rätta varan på Mammashop.se, och skicka tillbaka den felaktiga beställningen i originalförpackning tillsammans med en ifylld retursedel (kom ihåg att skriva ordernumret på din nya beställning på retursedeln). Vi betalar returfrakten i samband med ett byte, om du använder vår returetikett. När vi har mottagit och godkänt din returvara, skickar vi din nya beställning kostnadsfritt med GLS.
Vad gör jag om jag har fått en felaktig vara?
Beställ den rätta varan på Mammashop.se, och skicka tillbaka den felaktiga varan i originalförpackning tillsammans med en ifylld retursedel (kom ihåg att skriva ordernumret på din nya beställning på retursedeln). Vi betalar returfrakten i samband med ett byte, om du använder vår returetikett. När vi har mottagit och godkänt din returvara, skickar vi din nya vara kostnadsfritt med GLS eller återbetalar köpesumman till ditt konto.
Kan jag byta min vara om jag har provat den?
Ja, självklart. Du får alltid prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik. Men om du ångrar ditt köp får varan inte ha använts mer än så.
Kan jag få tillbaka mina pengar om jag ångrar ett köp?
Ja, naturligtvis. Du ansvarar dock för eventuell värdeminskning av varan. Du får alltid prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik, men om vi bedömer att varan har använts mer än så, får du endast tillbaka en del eller inget av köpbeloppet. Vi kontaktar dig självklart om så skulle vara fallet.
3. Leverans och skadade varor
När skickar ni mina varor?
Alla varor beställda på vardagar före klockan 14 skickas samma dag och kan förväntas levereras dagen efter. Om du beställer varor under helgen eller på helgdagar, kommer din beställning så långt som möjligt att packas och skickas från lagret den första arbetsdagen.
Kan jag få varorna skickade till en annan adress än min egen?
Ja, självklart. Du behöver bara lägga till en leveransadress under fliken ”leveransadress”. Din beställning kommer automatiskt att skickas till betalningsadressen, om du inte lägger till en leveransadress.
Vem levererar mina varor?
Vi skickar våra beställningar med GLS eller Post Danmark. Du väljer själv fraktmetod när du köper varor på Mammashop.se. Du kan välja mellan GLS Paketbutik (gratis), GLS Företag (gratis), Post Danmark utan omdelning (39 kr.) eller Post Danmark med omdelning (59 kr.).
Jag har inte mottagit mitt paket, vad gör jag?
Om du inte har mottagit din vara, ska du kontakta oss inom 2 veckor via mail eller telefon, så att vi kan spåra paketet i vårt system. Om vi inte hör från dig inom två veckor, utgår vi ifrån att du har mottagit ditt paket.
Paketet var skadat när jag fick det levererat?
Om du upptäcker att ditt paket har blivit skadat under transporten, ska du redan vid hämtning/utlämning anmäla skadan till GLS eller Post Danmark, beroende på vem som har levererat dina varor. Om du först upptäcker skadan efter att du har öppnat paketet, ska du kontakta MammaShop innan du returnerar varan, så hittar vi en lösning.
Vad gör jag om min vara är defekt?
Om du upptäcker att din vara är defekt, ska du kontakta MammaShop innan du returnerar varan, så hittar vi en lösning.
4. Hämtning
Kan jag se och hämta mina varor hos MammaShop?
Nej, Mammashop.se är en webbshop. Det betyder att det inte finns någon fysisk butik där du kan se och hämta dina varor. Adressen som anges på hemsidan är till vårt lager i Aarhus. I de flesta fall kan du dock få lov att returnera dina varor på vår lageradress, om du kontaktar oss i förväg.
__
Du har nu nått vägs ände på vår fråge/svar-tour. Vi hoppas att du har fått svar på dina frågor – annars är vi alltid redo att hjälpa dig på telefon (+45) 3172 3255 eller mail info@Mammashop.se.
Kom också ihåg att ge oss ett ljud om du har förslag på hur vi kan utöka listan:-)